четвъртък, 22 юли 2010 г.

Коли във Венеция (втора част)

На празника на Реденторе тази година сред подобаващо украсените лодки, минаващи по Канал Гранде следобеда на третата събота от месец юли, за да се наредят в залива на Сан Марко, където да изчакат фойерките половин час преди полунощ, венецианците и гостите на града са видели и този автомобил амфибия сред водния парад от лодки, който Фаусто не е пропуснал да снима и да покаже в своя Alloggi Barbaria Blog. Аз го бях видяла този автомобил и във видеото стъкмено от Ален (ако някой се интересува да ми пише и ще му дам линк, но на Ален тук и сега да да му правя реклама). Трябва да призная, че тези автомобили в Канал Гранде не са ми въобще по вкуса, но не мога да отрека, че събират погледите на хората.

© photo by Fausto Maroder

Ето и снимката, направена през месец май 2009, която преди време видях в блога на Алдо VENEZZIAMENTE. Aко кликнете на линка ще разберете повече за този екцентрик, аз няма сега да си правя труда да го превеждам от френски.



Ето и австралийската кола и мотор на Шон Гладуел, представил Австралия на 53то Биенале в Градините с (макети на?) колата и мотора от свръх-австралийските си филми. Колата спокойно си беше паркирана, а моторът бе забит (пардон, инсталиран) в стената на австралийския павилион, където в двете затъмнени зали можеха да се видят на големи екрани двата му филма с ясни послания. Уви, ние не ги гледахме, за да ви кажа точно какви бяха, но който се интересува може да провери в Интернет.



Australia Shaun Gladwell
Commissioner: Doung Hall
Venue: Giardini


Австралия на 53то Биенале се представяше с още четирима артисти или с още двама и един тандем, които ние така и не видяхме в Ludoteca Santa Maria Ausiliatrice в сестиере Кастело.

Е, тези сцени бяха много австралийски, носеха нещо от духа на Ръсел Кроу, който всъщност е дошъл в Австралия от Нова Зеландия. Това поне бе само опасно на вид, но не покъртително като другия филм с моториста и животното в другата зала на Австралийския павилион.


Това с мотора беше ужасяващо, съжалих, че бях попаднала точно на тези кадри с мъртвото животно и не можех да разбера артиста, който бе заснел как го вдига, както и кураторите, които бяха решили да представят Австралия точно с него. (Така и не разбрах той ли го бе блъснал или го намерил край пътя и не искам да зная.) Беше покъртително, малкото което видях предизвика в сърцето ми такава жал, каквато май вече никоя "Пиета" не може да предизвика, а съм видяла 3 на Микеланджело и на един друг по-късен скулптор в катедралата на Орвието, също много въздействаща.



Дотука бяха бутафориите, истинският сребрист ягуар така и не го снимах във вътрешния двор на казиното, нямах никакво намерение да снимам автомобил във Венеция, пък дори и ягуар в двора на палацо Вендрамин Калержи, където в мецанина с изглед към Канал Гранде преди 130 години е умрял влюбилият се във Венеция Рихард Вагнер.

Ето обаче накрая една снимка от Венеция, която намерих в сайта на Ан,The Churches of Venice. На нея виждаме една стара кола до църквата Сант`Андреа дела Дзирада (S. Andrea della Zirada) недалеч от Пиацале Рома. Църквата е издигната през ХІV век, реконстуирана е към средата на ХV и запазила тогавашната си тухлена фасада, а камнарията с купол е от ХVІІІ век. Затворена отдавна за култа и лишена от всичко, което някога се е намирало в нея, според Ан тя днес служи за ателие на скулптора Джани Арикò.

3 коментара:

  1. Anche a me è piaciuto quel padiglione della Biennale dedicato all'Australia.
    L'ultima foto, invece, è diventata una rarità. Adesso da quell'angolazione si vede il ponte costruito recentemente per far passare il "People Mover".

    ОтговорИзтриване
  2. Затова ли пиша на български, бе хора? За да ме чете само Фаусто с Google преводач?!

    ОтговорИзтриване
  3. не и аз чета , навярно и други , но защо само да цапаме ефира . Даниел . WWW.DANIELKAZAKOV.COM

    ОтговорИзтриване